Er is grote behoefte aan nieuwe medewerkers met de juiste kennis, vaardigheden en affiniteit. Binnen dit thema wordt samen gewerkt aan projecten die nieuwe oplossingen aandragen voor het aantrekken en opleidingen van de medewerkers van de foodregio van de toekomst. Daarbij richten wij ons op de werk- en innovatie-gerelateerde aantrekkingskracht van het Zeeuwse foodcluster en niet zozeer op bredere initiatieven om het wonen en werken in Zeeland zo aangenaam mogelijk te maken.
De campagne bestaat uit 12 filmpjes die bij 6 bedrijven in de Zeeuwse foodsector zijn opgenomen. In elk filmpje vertelt een medewerker van het bedrijf wat hij of zij doet en waarom hij of zij het werken in de foodsector zo leuk vindt.
Regionaal initiatief met de vijf Bevelandse gemeentes om via structurele triple-helix samenwerking de foodsector te versterken op het gebied van de human capital agenda.
Een nieuwe sociale innovatie om met young food professionals de aantrekkingskracht van de Zeeuwse foodsector te vergroten.
Onderwijsvernieuwing op VMBO-, MBO- en HBO-niveau door met scholen en bedrijven in onderlinge samenwerking opleidingen op het gebied van agrifood en aquafood te moderniseren en te ontwikkelen.
Als jonge professional biedt de foodsector in Zeeland jou eindeloze groeikansen en variatie.
Wil jij net als Manuel Nieuwdorp ook werken aan een duurzame voedselproductie in Zeeland?
Je ziet de producten in de supermarkt staan, maar waar komen de producten eigenlijk vandaan? Melissa van der Gucht neemt ons mee in haar werk als shiftleader bij Coroos.
Mocht je vragen hebben naar aanleiding van je bezoek aan onze website, dan kun je altijd contact met ons opnemen, bedankt voor je belangstelling!